روانشناسی اجتماعی
تأثیر سبک تدریس بر رفتارهای اجتماعی و ضد اجتماعی کودکان

میر حمید صالحیان؛ رویا حسین زاده پیغان

دوره 3، شماره 1 ، بهمن 1401، ، صفحه 28-37

https://doi.org/10.22034/jmp.2023.406019.1062

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی تأثیر سبک تدریس در تربیت بدنی بر رفتارهای اجتماعی و ضداجتماعی کودکان بود. برای این پژوهش از روش توصیفی- همبستگی استفاده شد. شرکت کنندگان در پژوهش حاضر 384 دانش آموز مقطع ابتدایی (میانگین سنی 17/9 سال) شامل 192 پسر و 192 دختر بودند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه معلم ...  بیشتر

روانشناسی اجتماعی
طراحی مدلی از عوامل اجتماعی مؤثر بر مشارکت کودکان در فعالیت بدنی

زهرا عزتی عرب

دوره 3، شماره 1 ، بهمن 1401، ، صفحه 38-49

https://doi.org/10.22034/jmp.2023.406196.1067

چکیده
  اگرچه برخی از عوامل مؤثر بر مشارکت کودکان در فعالیت بدنی و ورزش به خوبی شناخته شده است، اما عوامل اجتماعی مهم مؤثر بر مشارکت کودکان در فعالیت بدنی و ورزش به درستی شناسایی نشده است. در این پژوهش با هدف طراحی مدلی از عوامل اجتماعی مؤثر بر مشارکت کودکان در فعالیت بدنی و ورزش انجام شد. روش مورد استفاده در پژوهش حاضر توصیفی – همبستگی بر ...  بیشتر

روانشناسی نابهنجاری
تأثیر تصویرسازی ذهنی و تمرین بدنی بر یادگیری پرتاب دارت در کودکان مبتلا به ADHD

میرحمید صالحیان؛ رویا حسین زاده پیغان؛ فروغ شفائیان فرد؛ صدیقه خواجه افلاطون مفرد

دوره 2، شماره 4 ، آبان 1401، ، صفحه 1-7

https://doi.org/10.22034/jmp.2022.385938.1050

چکیده
  تأثیر تصویرسازی حرکتی و تمرین بدنی بر یادگیری حرکتی در افراد مبتلا به ADHD بسیار کم مورد توجه قرار گرفت. بنابراین، در مطالعه حاضر، هدف ما بررسی تأثیر تصویرسازی حرکتی و تمرین بدنی بر عملکرد و یادگیری پرتاب دارت در نوجوانان مبتلا به ADHD بود. تحقیق حاضر مبتنی بر رویکرد علی-مقایسه ای بود. شرکت کنندگان شامل 60 نوجوان مبتلا به ADHD (محدوده سنی 12 ...  بیشتر

روانشناسی اجتماعی
تأثیر سطح مهارت مدل بر یادگیری مهارت بسکتبال در کودکان اوتیسم

رویا حسین زاده پیغان؛ میرحمید صالحیان؛ صدیقه خواجه افلاطون؛ فروغ شفائیان فرد

دوره 2، شماره 3 ، مرداد 1401، ، صفحه 14-21

https://doi.org/10.22034/jmp.2022.385934.1049

چکیده
  یکی از ناتوانی هایی که به ندرت در زمینه یادگیری مشاهده ای بررسی شده است، اوتیسم است. هدف از این تحقیق بررسی تأثیر تماشای مدل ویدیویی با سطوح مختلف مهارتی بر یادگیری مهارت بسکتبال در نوجوانان مبتلا به اوتیسم است. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع علی-مقایسه ای است. آزمودنی های این تحقیق شامل 60 نوجوان مبتلا به اوتیسم با دامنه سنی 13 تا 18 سال ...  بیشتر